Nieuws < Heb je al zonnepanelen? Je installatie uitbreiden loont
Heb je al zonnepanelen? Je installatie uitbreiden loont
Als je al zonnepanelen hebt, dan heb je waarschijnlijk gemerkt hoeveel geld je kan besparen op je energierekening. Maar weet je hoe je nog meer kan besparen door je huidige zonnepaneleninstallatie uit te breiden? In deze blog leggen we uit wanneer het interessant is om te investeren in meer zonnepanelen.
Heb je al zonnepanelen? Je installatie uitbreiden loont

Meer panelen, meer opbrengst

Het is een simpele rekensom: hoe meer zonnepanelen je hebt, hoe meer zonne-energie je kan opwekken. Door je bestaande zonnepaneleninstallatie uit te breiden, vergroot je de opbrengst van je systeem. Hierdoor kan je meer energie opwekken. Ben je van plan om een warmtepomp of een elektrische wagen aan te schaffen? Dan is de kans groot dat die extra zonne-energie nodig zal zijn.

Snelle terugverdientijd

Een zonnepaneleninstallatie is een investering die je na verloop van tijd terugverdient. En nog vrij snel ook. De uitbreiding van je bestaande installatie kan je snel terugverdienen omdat je al een deel van de investering hebt gedaan en de kosten van de uitbreiding niet meer zo zwaar doorwegen. Dankzij energiedelen of injectietarieven kan je tenslotte extra verdienen door de overtollige opgewekte stroom te verkopen.

Een duurzame investering

Het uitbreiden van je zonnepaneleninstallatie is niet alleen goed voor je energiefactuur, maar ook voor het milieu. Door meer zonne-energie op te wekken, verlaag je je CO2-uitstoot en draag je bij aan een duurzamere wereld. Deze investering zal je ook zien verschijnen op het EPC (energieprestatiecertificaat) van je woning. Je behaalt een beter EPC-label, wat zonder twijfel opbrengt indien je jouw woning verkoopt.

Nood aan advies?

Het uitbreiden van je bestaande zonnepaneleninstallatie vergroot de opbrengst van je systeem en draagt bij aan een duurzamere wereld. Voor veel huishoudens is het een slimme investering. Overweeg jij de uitbreiding van je installatie? Neem contact op en we bekijken hoe we dit op de meest logische manier kunnen uitvoeren.