Nieuws < “Unieke begeleiding van A tot Z”
“Unieke begeleiding van A tot Z”
Voor een gezinswoning in houtskeletbouw installeerde Aendekerk twee warmtepompen, het ventilatiesysteem, de installatie van de zonnepanelen en de sanitaire voorzieningen. Bouwheer Tom uit Bocholt is zeer tevreden over de samenwerking met Aendekerk: “Het team van Aendekerk was helemaal mee met ons verhaal. Ze gaven ons het nodige advies over de technieken en de normen die we moesten behalen.”
“Unieke begeleiding van A tot Z”
Na de sloop van een oude woning, begon bouwheer Tom in oktober 2020 aan een nieuwbouwproject in houtskelet. Op aanraden van verschillende referenties, waaronder ook de architect, nam Tom contact op met Aendekerk. “We waren op zoek naar een aannemer die verschillende technieken kon installeren. Aendekerk paste hier volledig in het plaatje.” bevestigt Tom.

100% ontzorgd

“Wij hadden weinig tot geen voorkennis over warmtepompen, zonne-energie, enz., daarom was het voor ons belangrijk om samen te werken met een bedrijf dat niet enkel de installatie van de technieken op zich zou nemen, maar ook eerlijk advies kon geven. Aendekerk gaf goed advies op basis van onze wensen en behoeften. Een aannemer die al deze technieken op zich kan nemen met deze mate van vakkundigheid, kom je niet zo vaak tegen.”

Unieke begeleiding van A tot Z

Verwarming EN koeling met warmtepompen

De woning wordt verwarmd met een lucht-water warmtepomp, aangesloten op de vloerverwarming. Daarnaast installeerden we een lucht-lucht warmtepompsysteem voor het koelen van de slaapkamers en de leefruimte. De vloerverwarming met afgifte op lage temperatuur zorgt voor een energiezuinig verwarmingssysteem. Een woning in houtskelet houdt de warmte goed vast, zeker in combinatie met de huidige isolatienormen. Hierdoor komt de airconditioning van de lucht-lucht warmtepomp goed van pas.

Aendekerk installeerde eveneens een ventilatiesysteem type D met warmterecuperatie. Gezonde lucht wordt mechanisch aangezogen uit de buitenlucht en vervuilde lucht wordt mechanisch afgevoerd. Om het warmteverlies door de ventilatie te beperken, plaatste Aendekerk een warmtewiel. Hierdoor wordt de warmte uit de afgevoerde lucht gerecupereerd.

Unieke begeleiding van A tot Z Unieke begeleiding van A tot Z Unieke begeleiding van A tot Z

Op zoek naar een partner voor uw project?

Van nieuwbouw tot renovatie, van schrijnwerk tot elektriciteit, bij Aendekerk hechten we veel belang aan de kwaliteit van ieder project. We werken onze realisaties dan ook tot in de puntjes af.

Heb je advies nodig over de technieken in uw woning? Neem contact op en we overlopen samen de mogelijkheden.