Nieuws < Aendekerk verhuist naar innovatieve nieuwbouw
Aendekerk verhuist naar innovatieve nieuwbouw
Al meer dan 30 jaar installeert Aendekerk duurzame technieken met de grootste aandacht voor vakmanschap en service. Om in te spelen op de huidige markt en de groei van het bedrijf, besloot zaakvoerder Hans Aendekerk om te investeren in een nieuwbouw. “In het nieuwe gebouw kunnen we klanten in levenden lijve laten kennismaken met duurzame technieken. Met een totale oppervlakte van 3.500 vierkante meter, hebben we genoeg plaats voor een belevingscentrum waar ervaring rond airco, warmtepompen en zonne-energie centraal staat. Vanaf 2023 zijn we terug te vinden op het nieuwe adres: Industrieterrein Kanaal-Noord 1402, 3960 Bree.” vertelt Hans met veel enthousiasme.
Aendekerk verhuist naar innovatieve nieuwbouw

Dubbel zo groot, dubbel zo efficiënt

Het nieuwe gebouw is dubbel zo groot als het huidige gebouw. “Die extra oppervlakte is ondertussen meer dan welkom.” legt Hans uit. “Bij Aendekerk hechten we extra veel belang aan het afleveren van hoogkwalitatief werk. Onze groei mag niet ten koste gaan van dat vakmanschap. Daarom is het belangrijk om kritisch te zijn voor onze infrastructuur en werkmethoden. Wanneer er ruimte is voor verbetering, nemen we actie. Vandaar dus ook de nieuwe thuisbasis.”

Aendekerk-nieuwbouw_Tuinontwerp-Gert-Kwanten

Goed voorbeeld doet goed volgen

Als installateur van duurzame technieken, geeft Aendekerk het goede voorbeeld: “Klanten zijn meer dan welkom op het nieuwe adres. We staan steeds klaar om advies te geven, maar in het nieuwe gebouw staan beleving en ervaring centraal. Airco, zonne-energie, warmtepompen, klimaatplafonds, passieve koeling, vloerverwarming… Ons hele aanbod wordt tentoongesteld in één grote “belevingsruimte”. Deze technieken installeren we uiteraard allemaal zelf. Zo kunnen klanten in levenden lijve ervaren, zien en voelen wat Aendekerk voor hen kan betekenen.”

Knap staaltje techniek

“Het nieuwe gebouw biedt plaats voor betere machines, een groter magazijn, meer kantoorruimte, een carwash, een opleidingslokaal, een toonzaal/belevingsruimte, een ontspanningsruimte… Kortom, alles wat we nodig hebben.” aldus Hans.

“Qua technieken lag de lat zeer hoog in het nieuwe gebouw, hierdoor ontwierpen en installeerden we uiteindelijk de meeste technieken zelf. We hebben veel ingezet op domotica, regeltechniek en automatisatie. Zo krijgen bijvoorbeeld bepaalde leveranciers een individuele toegangscode voor het magazijn, om leveringen 24/7 mogelijk te maken. Samen met de investeringen in nieuwe machines (o.a. een CNC machine) en voertuigen (o.a. een grote autolaadkraan) brengt 2023 ons extra flexibiliteit en autonomie naar klanten toe.”

Aendekerk-nieuwbouw_Tuinontwerp-Gert-Kwanten

Een verdienste van het team

Het aantal aanvragen en projecten is de laatste jaren enorm toegenomen bij Aendekerk. Natuurlijk heeft dat ook een effect op de werkdruk. Dankzij de betere structuur en indeling van de nieuwbouw, zal het werk voor team Aendekerk veel aangenamer worden.

“Ik beschouw het gebouw deels als een beloning voor al het harde werk van de afgelopen jaren. Het hele team heeft veel hooi op de vork genomen en daar mag iets voor tegenover staan. Ik weet dat het team rondom Aendekerk uniek is, dat vind je werkelijk nergens. Ik ga dan ook door het vuur voor mijn personeel. Nu kunnen de jongens hun overuren in de ontspanningsruimte spenderen, in plaats van op de werf.” lacht Hans.

Opendeurdag in mei 2023

In januari 2023 neemt Aendekerk de officiële intrek in het gebouw en in mei 2023 zet Aendekerk de deuren open voor het grote publiek. “Het nieuwe gebouw heeft bloed, zweet en tranen gekost, dus we zijn enorm enthousiast om het project te kunnen voorstellen. We nodigen familie, vrienden, klanten, partners, leveranciers en sympathisanten daarom graag uit op onze opendeurdag in mei 2023.” vertelt Hans. “Nieuwsgierig naar wat de toekomst brengt voor Aendekerk? Interesse in airco, zonne-energie of een warmtepomp voor jouw bouwproject? Of op zoek naar een job in de installatietechniek? Kom zeker af en we laten je kennismaken met de toekomst!”.